Use God’s Word as Spirit & Life

השתמש בדבר אלוהים כרוח וחיים - אסטרטגיה לזרע טוב וזריעה טובה

בראשית א':2:3: הָאָ֗רֶץ הָיְתָ֥ה תֹ֨הוּ֙ וָבֹ֔הוּ וְחֹ֖שֶׁךְ עַל־פְּנֵ֣י תְה֑וֹם וְר֣וּחַ אֱלֹהִ֔ים מְרַחֶ֖פֶת עַל־פְּנֵ֥י הַמָּֽיִם׃ יֹּ֥אמֶר אֱלֹהִ֖ים יְהִ֣י א֑וֹר וַֽיְהִי־אֽוֹר.

בראשית ב':7: ויִּיצֶר֩ יְהוָ֨ה אֱלֹהִ֜ים אֶת־הָֽאָדָ֗ם עָפָר֙ מִן־הָ֣אֲדָמָ֔ה וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַֽיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה 

בראשית א': 27:28: בְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים ׀ אֶת־הָֽאָדָם֙ בְּצַלְמ֔וֹ בְּצֶ֥לֶם אֱלֹהִ֖ים בָּרָ֣א אֹת֑וֹ זָכָ֥ר וּנְקֵבָ֖ה בָּרָ֥א אֹתָֽם׃ וַיְבָ֣רֶךְ אֹתָם֮ אֱלֹהִים֒ וַיֹּ֨אמֶר לָהֶ֜ם אֱלֹהִ֗ים פְּר֥וּ וּרְב֛וּ וּמִלְא֥וּ אֶת־הָאָ֖רֶץ וְכִבְשֻׁ֑הָ וּרְד֞וּ בִּדְגַ֤ת הַיָּם֙ וּבְע֣וֹף הַשָּׁמַ֔יִם וּבְכָל־חַיָּ֖ה הָֽרֹמֶ֥שֶׂת עַל־הָאָֽרֶץ.

יוחנן א':14: הַדָּבָר נִהְיָה בָּשָׂר וְשָׁכַן בְּתוֹכֵנוּ; וַאֲנַחְנוּ רָאִינוּ אֶת כְּבוֹדוֹ...

יוחנן ו':51: אֲנִי הַלֶּחֶם הַחַי הַיּוֹרֵד מִן הַשָּׁמַיִם. אִם יֺאכַל אִישׁ מִן הַלֶּחֶם הַזֶּה יִחְיֶה לְעוֹלָם. וְהַלֶּחֶם אֲשֶׁר אֶתֵּן הֲרֵיהוּ בְּשָׂרִי בְּעַד חַיָּיו שֶׁל הָעוֹלָם." 

יוחנן ו':63: הָרוּחַ הִיא הַמְחַיָּה; הַבָּשָׂר אֵינוֹ מוֹעִיל כְּלוּם. הַדְּבָרִים שֶׁדִּבַּרְתִּי אֲלֵיכֶם רוּחַ הֵם וְחַיִּים. 

מה הם דברי ישוע? איפה רוח אלוהים? מה מביא חיים? (ישו: המילים שאני מדבר אליך, הן רוח והן חיים.) אבל, היכן שנמצאות המילים, הדעות והדרכים של גברים, יש מלחמות ולחימה.

כשאלוהים מדבר את דברו, מה קורה? דבר אלוהים הוא מה שיוצר ומביא חיים! בעברית, המילה עבור "מילה" זהה למילה עבור דבר. דבר אלוהים אמיתי יותר אפילו מהדברים הפיזיים סביבנו שדבר אלוהים דיבר לקיומם.

דבר אלוהים הוא רוח נותנת חיים. היכן שיש לנו את דבר אלוהים, יש לנו את רוחו! דבר אלוהים ורוחו הם ישות בלתי נפרדת. כאשר אתה משתמש בדבר אלוהים, צפה למצוא את רוחו שם!

יוחנן ו':63: הָרוּחַ הִיא הַמְחַיָּה; הַבָּשָׂר אֵינוֹ מוֹעִיל כְּלוּם. הַדְּבָרִים שֶׁדִּבַּרְתִּי אֲלֵיכֶם רוּחַ הֵם וְחַיִּים.

אל העברים ד': 12:13: שֶׁהֲרֵי דְּבַר הָאֱלֹהִים חַי וּפוֹעֵל, וְחַד הוּא מֵחֶרֶב פִּיפִיּוֹת וְחוֹדֵר עַד לְהַבְדִּיל בֵּין נֶפֶשׁ לְרוּחַ וּבֵין פְּרָקִים לְמֺחַ הָעֲצָמוֹת, וּבוֹחֵן מַחְשְׁבוֹת הַלֵּב וְכַוָּנוֹתָיו. 13אֵין שׁוּם נִבְרָא נִסְתָּר מֵעֵינָיו; הַכֺּל חָשׂוּף וְגָלוּי לְעֵינֵי מִי שֶׁלְּפָנָיו עָלֵינוּ לָתֵת דִּין וְחֶשְׁבּוֹן. 

יוחנן טז':8:11: כַּאֲשֶׁר יָבוֹא יוֹכִיחַ אֶת הָעוֹלָם עַל חֵטְא וְעַל צֶדֶק וְעַל מִשְׁפָּט; עַל חֵטְא, מִפְּנֵי שֶׁאֵינָם מַאֲמִינִים בִּי; עַל צֶדֶק, כִּי אֵלֵךְ אֶל אָבִי וְלֹא תּוֹסִיפוּ לִרְאוֹת אוֹתִי; עַל מִשְׁפָּט, כִּי נִשְׁפַּט שַׂר הָעוֹלָם הַזֶּה. 

יוחנן טז':12:15: עוֹד רַבּוֹת יֵשׁ לִי לְהַגִּיד לָכֶם, אֶלָּא שֶׁאַתֶּם אֵינְכֶם יְכוֹלִים לָשֵׂאת זֺאת עַכְשָׁו. אֲבָל הוּא, אֲשֶׁר הוּא רוּחַ הָאֱמֶת, כְּשֶׁיָּבוֹא יַדְרִיךְ אֶתְכֶם אֶל כָּל הָאֱמֶת, כִּי לֹא יְדַבֵּר מֵעַצְמוֹ, אֶלָּא אֶת אֲשֶׁר הוּא שׁוֹמֵעַ יְדַבֵּר וְאֶת הַבָּאוֹת יוֹדִיעַ לָכֶם. הוּא יְכַבְּדֵנִי כִּי מִשֶּׁלִּי יִקַּח וְיוֹדִיעַ לָכֶם. כָּל אֲשֶׁר לְאָבִי שַׁיָּךְ לִי, עַל כֵּן אָמַרְתִּי כִּי מִשֶּׁלִּי יִקַּח וְיוֹדִיעַ לָכֶם." 

תפקידו של מי להביא חיים, להרשיע, לשפוט ולהראות אמת? (דברו של ישוע ורוחו) העבודה הזו לא בשבילי או בשבילך, אלא אנשים חייבים להיאבק ישירות עם המילה החיה ורוח אלוהים! דברו ורוחו החיים של אלוהים הם החיים והחזקים; זו רוח וזה חיים, המוביל אותנו אל כל האמת.

מה קורה כשאני לוקח אחריות על עבודתה של הרוח על ידי ניסיון להרשיע, לשפוט ולשכנע אנשים באמת? (אני מחבל בעבודתה של הרוח.) ישוע ציווה עלינו בבירור לא לשפוט. לעתים קרובות אנו משתלטים על עבודת הרוח כי אין לנו את האמונה שהוא יעשה את עבודתו בעצמו. דבר אלוהים ורוחו הם שישפטו ויובילו לאמת.

חיו בחופש לסמוך על הרוח שתעבוד עם דבר אלוהים כדי לעשות את עבודתו להוביל לחיים ולאמת. השתמש בדבר אלוהים כרוח וחיים!