השתמש בסיפורים דוגמאות ושאלות לגילוי

השתמש בסיפורים דוגמאות ושאלות לגילוי - אסטרטגיה לזריעה טובה

ישוע ומשלים/סיפורים: את כָּל אֵלֶּה דִּבֵּר יֵשׁוּעַ לַהֲמוֹן הָעָם בִּמְשָׁלִים, וּבְלִי מָשָׁל לֹא דִּבֵּר אֲלֵיהֶם; לְמַעַן יִתְקַיֵּם מַה שֶּׁנֶּאֱמַר בְּפִי הַנָּבִיא: "אֶפְתְּחָה בְמָשָׁל פִּי, אַבִּיעָה חִידוֹת מִנִּי־קֶדֶם." (מתי יג':34:35)

תהילים קיט:105: נֵר־לְרַגְלִ֥י דְבָרֶ֑ךָ וְ֝א֗וֹר לִנְתִיבָתִֽי (מאיר לגילוי)

תהילים:קיט:17:18: גְּמֹ֖ל עַֽל־עַבְדְּךָ֥ אֶֽחְיֶ֗ה וְאֶשְׁמְרָ֥ה דְבָרֶֽךָ׃ 8גַּל־עֵינַ֥י וְאַבִּ֑יטָה נִ֝פְלָא֗וֹת מִתּוֹרָתֶֽךָ(תַגלִית)

איוב לח:1:4:וַיַּֽעַן־יְהוָ֣ה אֶת־אִ֭יּוֹב מִ֥ן ׀ הַסְּעָרָ֗ה וַיֹּאמַֽר׃  מִ֤י זֶ֨ה ׀ מַחְשִׁ֖יךְ עֵצָ֥ה בְמִלִּ֗ין בְּֽלִי־דָֽעַת׃  אֱזָר־נָ֣א כְגֶ֣בֶר חֲלָצֶ֑יךָ וְ֝אֶשְׁאָלְךָ֗ וְהוֹדִיעֵֽנִי׃  אֵיפֹ֣ה הָ֭יִיתָ בְּיָסְדִי־אָ֑רֶץ הַ֝גֵּ֗ד אִם־יָדַ֥עְתָּ בִינָֽה. שאלה אחר שאלה…

מתי יג':34:35: את כָּל אֵלֶּה דִּבֵּר יֵשׁוּעַ לַהֲמוֹן הָעָם בִּמְשָׁלִים, וּבְלִי מָשָׁל לֹא דִּבֵּר אֲלֵיהֶם; לְמַעַן יִתְקַיֵּם מַה שֶּׁנֶּאֱמַר בְּפִי הַנָּבִיא: "אֶפְתְּחָה בְמָשָׁל פִּי, אַבִּיעָה חִידוֹת מִנִּי־קֶדֶם." (משלים לגילוי)

מרקוס ח':22:26: אֲשֶׁר בָּאוּ לְבֵית צַיְדָא הֵבִיאוּ אֵלָיו עִוֵּר וּבִקְשׁוּ מִמֶּנּוּ לִנְגֺּעַ בָּעִוֵּר. 23הֶחֱזִיק יֵשׁוּעַ אֶת הָעִוֵּר וְהוֹלִיכוֹ אֶל מִחוּץ לַכְּפָר. הוּא יָרַק בְּעֵינָיו וְסָמַךְ יָדָיו עָלָיו. שָׁאַל אוֹתוֹ: "הַאִם אַתָּה רוֹאֶה מַשֶּׁהוּ?"

הִבִּיט וְאָמַר: "אֲנִי רוֹאֶה אֲנָשִׁים; כְּמוֹ עֵצִים אֲנִי רוֹאֶה אוֹתָם מִתְהַלְּכִים." סָמַךְ אֶת יָדָיו עַל עֵינָיו שֵׁנִית וְהָאִישׁ רָאָה הֵיטֵב; הוּא נִרְפָּא וְרָאָה אֶת הַכֺּל בְּאֺפֶן בָּרוּר. שָׁלַח אוֹתוֹ יֵשׁוּעַ לְבֵיתוֹ בְּאָמְרוֹ: "אַל תִּכָּנֵס לַכְּפָר

לימוד כתובים רב חולק את תגליות האמת הארוזות מראש של אדם אחד מדבר אלוהים, שאולי רלוונטיות או לא רלוונטיות לרבים בקהל, ולעתים קרובות קשה לקבלן מכיוון שהקהל לא גילה אותן בעצמו. ספרים רבים של תיאולוגיה שיטתית נכתבו על ידי אנשים המנסים לסדר ולהסביר את התנ"ך.

במקום הצהרה מאורגנת של אמונה או תיאולוגיה שיטתית, דבר אלוהים הוא אוסף די מטורף של סיפורים ואלוהים מדבר דרך הנביאים, האירועים, התלמידים וישוע. האם אלוהים יודע מה הוא עושה? מדוע אלוהים לא כתב את דברו כמו הצהרת אמונה או תיאולוגיה שיטתית? אולי זה בגלל שאנחנו צריכים סיפורים שגורמים לנו לשאול שאלות, דוגמאות לא ברורות ושאלות שלא ניתן לענות עליהן בקלות כדי לגלות בפועל את האמת של אלוהים?

אלוהים השיב לאתגרים ולשאלותיו של איוב בכך שלא ענה על אחת מהן, רק כדי לשאול את איוב שאלות רבות נוספות. כאשר אנו מגלים משהו בעצמנו, אנו הופכים לבעלים של הגילוי הזה. צפו מדבר אלוהים ורוחו לדבר בזמן אמת אליך או לקבוצת הלימוד שלך בכל פעם כדי להראות דברים חדשים מדברו. צפו ללמוד דברים חדשים מהרוח ומקולה של הרוח דרך הקבוצה שלעולם לא הייתם חושבים עליה.

הדרך לגילוי חדש של אוצרות החבויים בדבר אלוהים היא אותה דרך שישוע עיצב - סיפורים, דוגמאות, שאלות ודיאלוג. גלה כיצד ללמד כמו ישוע על ידי הובלת אחרים לגילוי בעצמם!