מה זה "הטפה?"

מה זה "הטפה?"

הטפה בהגדרת הברית החדשה ביוונית והשימוש בה היא פשוט להכריז. פירושו של דבר להוציא הודעה רשמית או הצהרה פומבית. השאלה החשובה הופכת אז, "מה צריך להכריז בפומבי בהטפה?"

הנביאים באו והכריזו על "נטל" המילים והמסר שהטיל עליהם ה' אלוהים. הם הכריזו/הטיפו את דבר אלוהים.

ישוע בא והטיף/הכריז על המילים שאביו נתן לו.אַחֲרֵי שֶׁהֻסְגַּר יוֹחָנָן בָּא יֵשׁוּעַ לַגָּלִיל וְהִכְרִיז אֶת בְּשׂוֹרַת הָאֱלֹהִים בְּאָמְרוֹ: "מָלְאָה הָעֵת וּקְרֵבָה מַלְכוּת אֱלֹהִים! שׁוּבוּ בִּתְשׁוּבָה וְהַאֲמִינוּ בַּבְּשׂוֹרָה!"-מרקוס א':14-15.מִי שֶׁאֵינוֹ אוֹהֵב אוֹתִי אֵינוֹ שׁוֹמֵר אֶת דְּבָרַי; וְהַדָּבָר אֲשֶׁר אַתֶּם שׁוֹמְעִים אֵינוֹ שֶׁלִּי כִּי אִם שֶׁל הָאָב אֲשֶׁר שְׁלָחַנִי.-יוחנן יד':24.

Logos נגד Rhema - דבר אלוהים נגד דבר אדם

כאשר אלוהים דיבר את דברו לנביאים, זה היה דברו הנאמר עבורם באותה תקופה. כאשר דבר אלוהים לנביאים נכתב, הוא הפך לחלק מדבר הLogos של אלוהים, או המילה הכתובה. כאשר אלוהים האב דיבר את דברו לישוע זה היה בזמן אמירת המילה המדוברת שלו Rhema. אבל כאשר אותה מילה נכתבה, היא הפכה לחלק מהמילה הכתובה של Logos. כאשר מטיף או מורה או נביא מדבר היום, ייתכן שהוא מכריז מדבר אלוהים הכתוב בLogos. אם זו באמת רוח אלוהים המעוררת בו השראה לדבר מילים ספציפיות לתוך המצב העכשווי מעבר למילים הכתובות, זה במובן מסוים דבר אלוהים המדובר של Rhema עבור מצב מסוים (אם כי מילה זו לעולם לא תהפוך לחלק מהמילה מילה כתובה). מילת Rhema זו אינה יכולה לחלוק על המילה הכתובה שלLogos. אם אותו מטיף, מורה או נביא מדבר לתוך סיטואציה עכשווית מתוך השראתו שלו, המילים שהוא מדבר הן פשוט מילים של גברים וצריכות ליפול ארצה ובתקווה לא להוביל אף אחד שולל. הרבה הוראה והטפה כיום היא רק דברי בני אדם.

מהי אם כן הטפה במובן המקראי?

הטפה בשימושה המקראי היא תמיד הכרזת דבר ה' במובנים היווניים שלו ו/או Rhema.

זרע לאדמה הופך את הדבר הכתובה של אלוהים לדרשה ולמסר

אנו מאמינים בתוקף שעלינו להפוך את המילה הכתובה של אלוהים (מילת הLogos) לדרשה ולמסר שלנו. המתודולוגיה שלנו הופכת את המילה הכתובה לדרשה/מסר שלנו ומכניסה אותה לתודעתנו, לעתים קרובות באמצעות שיטות בעל פה, לפני שאנו עוברים להתבוננות ויישום. לאחר מכן אנו סומכים על רוחו של אלוהים שתפתח את דברו להבנתנו ותדבר לתוך מצבנו מילה מדוברת Rhema עדכנית, אשר ככל הנראה תהיה יישום אישי או קבוצתי של מילת הLogos הכתובה לחייהם. עלינו להיות תמיד מודעים לכך שסוג זה של מילים אינו יכול לחלוק על דבר הLogos הכתוב של אלוהים. אם זה לא מסכים עם המילה הכתובה, אז זה קול אחר מזה של רוח אלוהים.